Kannet voert samen met Absoluut, Dito, Konekt, Onafhankelijk Leven, SOM en het Vlaams Welzijnsverbond campagne om de beleidsmakers op te roepen snel werk te maken van een ambitieus plan om een inclusieve samenleving waar te maken.
- Op de website www.dakantochnie.be vind je de verhalen van Nick, Joyce en Jonas, de drie gezichten van de campagne.
- Op 17 mei voerden we actie in enkele grote steden waar we energierepen uitdeelden aan het grote publiek om aandacht te vragen voor de energie die het de mensen met een handicap kost om deel te nemen aan de maatschappij. Dit kwam uitgebreid in de media (VRT Radionieuws, Het Nieuwsblad, GVA, BVL, HLN, JOE FM, Borgerhout.tv, ...)
- Om de beleidsmakers een duwtje in de goede richting te geven, hebben de zeven organisaties samen tien basisprincipes van een inclusieve samenleving uitgewerkt en een reeks concrete aanbevelingen per levensdomein.
Inclusie? Da kan wel!